Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów wszystkich typów szkół jest jednym z najczęściej dyskutowanych tematów wśród osób związanych w różny sposób z oświatą. Zagadnienie to wywołuje często gorące dyskusje, w trakcie których ścierają się, czasem sprzeczne, poglądy i opinie. W niniejszym artykule wezmę na tapet średnią ważoną i przeanalizuję zasadność jej stosowania – na podstawie obowiązujących przepisów.
Nie jest dla nikogo, kto ma kontakt z oświatą, tajemnicą, że ocenianie uczniów powinno odbywać się w zgodzie z obowiązującym prawem. Temu zagadnieniu poświęcony jest rozdział 3b Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. Z treści przywołanej ustawy wynika więc, że ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia oraz jego zachowanie. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega natomiast na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do:
Subskrybuj
Wykup abonament i korzystaj z wiedzy naszych ekspertów