Tryb rozpatrywania skarg, które wiążą się z zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań przez właściwe organy szkoły oraz przez ich pracowników, a dotyczących ogólnie ich pracy, wypełniania przez dyrektora szkoły zadań przewodniczącego rady pedagogicznej i współpracy z rodzicami, powinien zostać określony w przyjętej przez dyrektora szkoły procedurze/regulaminie.
Do ustalenia jednolitego sposobu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w szkole oraz usprawnienia działań w tym zakresie służy procedura. Wszelkiego typu procedury powinien wprowadzać zarządzeniem dyrektor szkoły. Jego uprawnienia do wydawania zarządzeń powinny być zawarte w statucie szkoły określającym szczegółowe kompetencje organów szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 5 ustawa Prawo oświatowe). Wprowadzane zarządzeniem wewnętrzne zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków nie mogą łamać przepisów prawa powszechnie obowiązującego ani być z nimi w sprzeczności.
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46),
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2023 poz. 900 ze zm.).
Stan prawny na dzień:
- 20-03-2024